Több ügyfél kell a dekorboltunkba. De hogyan?

Hosszú évek dédelgetett álma vált valóra a tavasz folyamán. A férjemmel közösen megnyitottunk a körúton egy apró, de izgalmas dekorációs boltot. Van itt minden, mint a búcsúban: tapéták, dekorációs kellékek, lakberendezési tárgyak, kreatív kellékek, gyönyörű vázák. Egyetlen “dolog” nincs az üzletben: vásárló. A férjem a vállalkozás pénzügyi guruja (na jó, azért ez erős túlzás, szóval a pénzügyes). A 3. hónap végén kijelentette, hogy vagy legalább 30 %-al növeljük a forgalmat vagy lehúzhatjuk a rolót.

Egészen kétségbeestem. Rengeteg munkánk menne a levesbe. Ezt nem hagyhatjuk. Családi válságtanácskozást hívtunk össze, ezen a kamasz fiam is részt vett. Ötleteltünk, hogy hogyan lehet több vevőnk. A fiam megkérdezte, hogy mennyi a weboldalunk látogatottsága? A vállunkat vonogattuk, fogalmunk sem volt. Ekkor a fiam megkérdezte, hogy hányadik helyen vagyunk a Google-ben? Újabb vállvonogatás volt a részünkről a válasz.

Erre a gyerek behívta a weboldalunkat az okostelefonján és harsány röhögésbe kezdett. Azt mondta, hogy ezzel a weboldallal ne is álmodjunk forgalomról. Mobilon olvashatatlan és különben is: a nagyanyja idejében különb weboldalak voltak. Ezt azért erős túlzásnak éreztem, a kedves mami (férjem anyja) még a háború előtt született. A weboldal készítését pedig a szomszéd fia végezte. Informatikai iskolába jár, elvileg ért hozzá.

Abban maradtunk, hogy keresünk egy szakértő céget, aki segít. A mellettünk lévő iparcikk boltnak kifejezetten ütős weboldala van, a tulajdonossal is jóban vagyunk, így tőle kértünk tanácsot. Elmondta, hogy a teljes digitális portfóliójukat és stratégiájukat (jelentsem ez bármit is, nekem semmit sem jelentett) a Keresőben első nevű cég készítette. Egyik fő tevékenysége a cégnek a weboldal készítés, keressem meg őket, gyorsak és profik. Megadta a telefonszámukat is.

Már másnap felvettem a kapcsolatot a cég ügyfélszolgálatával, nagyon segítőkészek voltak. Átküldtek emailben egy 10 kérdésből álló kérdőívet és arra kértek bennünket, hogy első körben ezekre próbáljunk meg minél részletesebb választ adni. A kérdések elsősorban a céljainkról, célközönségünkről szóltak. No meg persze az általunk elképzelt weboldal tartalmáról, szerkezetéről. Őszinték voltunk: nincs igazán elképzelésünk. Visszaküldtük a kérdőívet és már másnap csörgött a telefonom. Meghívást kaptunk egy személyes egyeztetésre. Itt részletesen mindent átbeszéltünk. Nagyon tetszett, hogy a megbeszélésen nem éreztem magam annyira elveszettnek, mint általában, amikor informatikusok vesznek körül. Igyekeztek minden szakmai témát a laikus számára is érthető köntösbe csomagolni. Most már persze értem, hogy miért nevetett a fiam és mennyire fontos a mobilra optimalizált weboldal és a forgalom mérése.

Kaptunk egy részletes árajánlatot. Készítenek számunkra egy modern, letisztult weboldalt, amelyben lesz helye a termékeknek és egy egyszerű szakmai blognak is. Utóbbinak is fontos szerepe lesz a vevőszerzésben. Keresőoptimalizálási szempontok alapján megírják a weboldal induló tartalmait és leoktatnak, hogy a blogba milyen szempontok szerint írjam a cikkeket. A webshopba migrációval feltöltik az induló állapotot és természetesen kialakítják benne az online fizetési lehetőséget is. A pénzügyekkel a férjem foglalkozik, azt mondja, hogy nagyon korrekt áron vállalják a munkát.

Mondanom sem kell: elfogadtuk a Keresőben első árajánlatát. A weboldal készítés lesz az, amivel elkezdjük a közös munkát. Már kaptunk is design terveket, amelyek remekek, nagyon tetszenek nekünk. Izgatottan várjuk a projekt végét és izgatottan várjuk az egymás sarkát taposó vevőket a dekorboltban.